Biografie

Mamczarski Jarosław, dr hab., prof. AM

Jarosław Mamczarski

Jarosław Mamczarski

Wykształcenie:

  • 1998: magisterium na podstawie pracy „Media elektroniczne w warsztacie twórczym na przykładzie wybranych utworów Pawła Szymańskiego i Włodzimierza Kotońskiego” (promotor: prof. dr hab. Eugeniusz Knapik), specjalność: teoria muzyki, Wydział Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach
  • 2000: magisterium na podstawie kompozycji Mała symfonia koncertująca (promotor: prof. dr hab. Józef Świder), specjalność: kompozycja, Wydział Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach
  • 2006: doktorat na podstawie kompozycji Genus Computationis - violino concerto (promotor: prof. dr hab. Eugeniusz Knapik, recenzenci: prof. dr hab. Lidia Zielińska, prof. Wiesław Cienciała)
  • 2014: habilitacja na podstawie kompozycji Psalm LXXIV na sopran, saksofon oraz chór mieszany, (recenzenci: prof. dr hab. Aleksander Lasoń, prof. dr hab. Krystian Kiełb, prof. dr hab. Wojciech Widłak)

Zatrudnienie:

  • Katedra Kompozycji i Teorii Muzyki, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego
    w Katowicach: asystent 1999, adiunkt 2006, profesor nadzwyczajny 2016
  • Akademia Sztuk Pięknych, Katedra Projektowania graficznego - od 2008

Pełnione funkcje:

  • Polskie Stowarzyszenie Muzyki Elektroakustycznej (od 2005)
  • Związek Kompozytorów Polskich (od 2008), wiceprezes zarządu Oddziału Związku w Katowicach
  • Międzyuczelniana Katedra Kształcenia Słuchu (od 2010)
  • Polskie Towarzystwo Miłośników Astronomii (od 2013)
  • Członek zwyczajny ZKP (od 2013)
  • Prodziekan Wydziału Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu (2012-2016)
  • Dziekan Wydziału Kompozycji, Interpretacji, Edukacji i Jazzu (2016-2019)
  • Dziekan Wydziału Kompozycji, Dyrygentury, Teorii i Edukacji Muzycznej (2019-2020)
  • Dziekan Wydziału Kompozycji, Dyrygentury, Teorii i Edukacji Muzycznej (od 2020)

Staże:  

  • Muzyka Centrum, Kurs muzyki elektroakustycznej (Kraków, 2000)
  • Międzynarodowe Warsztaty Nowej Muzyki (Stuttgart, 2001)
  • VI Międzynarodowe Warsztaty dla Kompozytorów i Wykonawców Muzyki Współczesnej, (Gdańsk, 2002)
  • Konferencja i warsztaty Turning Sounds (Warszawa, 2003)

DZIAŁALNOŚĆ ARTYSTYCZNA

Kompozycje:

  • 2000: Liquid Motions na taśmę
  • 2001: Microconcerto I na media audio-video
  • 2001: Opcodes na dwa fortepiany, dwa saksofony i media elektroniczne
  • 2002: Microconcerto II Just do not stopna media audio – video i puzon
  • 2003: AMIE 5=4 na sześć instrumentów dętych i media audio-video

Biped Sound Suite na taśmę

Divertimento I na fortepian i taśmę

Divertimento II na kontrabas i taśmę

M(a)yday na media audio-video

Nettext – projekt intermedialny na dowolny wiersz i elektronikę

Weather forecast na taśmę

  • 2005: Franciszek. Muzyka do etiudy fabularnej w reż. Tomasza Jurkiewicza

Gabinet doktora Caligari - muzyka do niemego filmu

  • 2005: Nosferatu. Symfonia Grozy - muzyka do niemego filmu

Tauto na saksofon i komputer

  • 2006: Czarne Serca - muzyka do filmu i wystawy

DataMine I na taśmę̨ (2006),

DataMine II. Underground na taśmę

Genus Computationis violino concerto

PureProject na klarnet i media elektroniczne

Soundcheck

Studium Geometryczne I na flet, klarnet i media elektroniczne

  • 2007: Ins of Outs na media elektroniczne
  • 2008: _brandenburg_320_ na media elektroniczne i klarnet basowy

Loadbang Ensemble na media elektroniczne

  • 2009: 4WayStop na czterech wykonawców

Quintett F na flet, skrzypce, wiolonczelę, fortepian i marimbę

  • 2010: Loadbang Solo I na media elektroniczne
  • 2011: Loadbang Ensemble: Evolution na media elektroniczne

Psalm 119 na chór mieszany i saksofon

Quartett D

  • 2012: Kontrakt - muzyka do sztuki teatralnej

Loadbang Solo II na media elektroniczne

Loadbang Trio na media elektroniczne

  • 2013: Psalm LXXIV na chór mieszany i saksofon
  • 2015: Microconcerto IV na głos, elektronikę i zespół instrumentalny
  • 2016: Poemat Liczb na baryton, kontrabas, fortepian i elektronikę
  • 2017: Microconcerto V na fagot i media audio-video

Quartett Fis na głos, elektronikę i kwartet smyczkowy

  • 2018: Drop na skrzypce i fortepian
  • 2019: Psalm XVII na organy i chór mieszany
  • 2020: Sonare na flet i fortepian

 


Biuletyn Informacji Publicznej Deklaracja dostępności Logowanie do poczty Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach